EZÉRT PIROS A FERRARI
Amikor a világ legnagyobb sportautó márkáira gondolunk, mindig eszünkbe jut egy jellegzetes szín. A Ferrarit pirosnak, a Lamborghinit sárgának gondoljuk a leggyakrabban. De vajon miért van ez? Miért használják pont ezeket a színeket a cégek a leggyakrabban, amikor autóikat ábrázolják? Egyszerű marketing fogás vagy talán hagyománya van? Eláruljuk nektek most a titkot.
Az egyik legikonikusabb autó szín a Ferrari pirosa. A legtöbb embernek ez jut eszembe, amikor az autóra és a márkára gondola. Volt egy időszak, amikor a nemzetközi autósport szövetség a csapatok színezését aszerint rendelte el, hogy a csapatuk melyik országból származott. A németek ezüstök, a franciák kékek, a japánok fehérek, a britek zöldek és igen az olaszok, ahogy azt bizonyára már kitaláltátok pirosak voltak.
A Ferrari minden idők legsikeresebb F1 csapata és természetesen a mai napig Olaszországban készítik az autóikat. Mivel Enzo Ferrari azért alapította a személyautógyártó vállalkozását, hogy abból a versenyző karrierjét finanszírozza a képlet hamar összeáll, így született meg a piros szín.
A szín pontos neve egyébként rosso corsa és többek között az Alfa Romeo, a Lancia és a Maserati is használta korábban.
A forma 1-ben a szponzorok megjelenése háttérbe szorította az autók színeit, a Ferrari azonban továbbra is megtartotta a pirosat, csupán annak árnyalatait váltogatta.
Természetesen a személyautók esetében ez nem jelenti azt, hogy a cég ne gyártana más színben is, de a mai napig pirosként ábrázolják legtöbbszőr a márka darabjait.
A nagy vetélytárs színezésének nincs ennyire egyértelmű indoka. A Lamborghinit a legtöbben sárgánakgondolják, a gyártó még se igazán hangoztatja ezt már és a legújabb modelljeinél is felváltva használja a citrom és a narancssárga opciót. Az urust inkább az előbbi az Aventadort pedig inkább az utóbbi színben hirdetik. Eredetileg talán azért erőltették ezt a színt mert így könnyű megkülönböztetni a pirostól, de ez persze csupán csak feltételezés.
Borítókép: pxhere.com