Ő a Zara tulajdonosa

A Zara, Pull and Bear, Bershka, Stradivarius és még sok más divatmárka tulajdonosa az Inditex, aminek a főtulajdonosa egy spanyol üzletember Amancio Ortega. A világ dollármilliárdosainak egy talán kevésbbé ismert szereplője, pedig jelenleg 61 milliárd dolláros vagyonával a hatodik leggazdagabb ember a földön és egyben a leggazdagabb egész Európában. Mondunk most nektek 10 dolgot, amit nem tudhattatok róla.

1. 14 évesen ott hagyta az iskolát és egy ing szalonban kezdett el dolgozni

Ortega szegény körülmények között nevelkedett, így minél gyorsabban el kellett kezdenie pénzt keresni. Első munkahelyén megtanult kézzel ingeket varni és itt azonnal bele is szeretett a divatiparba.

2. Csak 37 éves korában kezdett saját vállalkozásba

Bár korán közel került a divathoz, viszonylag későn döntött úgy, hogy saját céget indít. Első vállalkozását GOA-nak hívták és köntösöket készített és forgalmazott. Az alapításkor feleségével ketten otthon varták a ruhákat, egészen addig, amíg megengedhették maguknak, hogy alkalmazottaik legyenek.

3. A ZARA-t eredetileg ZORBA-nak hívták

Az első boltját 1975-ben nyitotta meg ZORBA néven, azonban egy közeli étterem már használta ugyanezt a nevet, ezért ZARA-ra váltottak, hogy elkerüljék az esetleges jogi következményeket.

4. Majdnem minden nap ugyanabban a ruhában van

Bár gyakorlatilag a világ összes ruhadarabját felvehetné, pont úgy ahogy Mark Zuckerberg vagy Steve Jobs, ő sem szeret a megfelelő összeállítás kigondolásával bajlódni. Munkahelyén mindennap sötétkék zakóban, fehér ingben és szürke nadrágban van.

(libertaddigital.com)

5. Egy ebédlőben étkezik az alkalmazottaival

Bár megtehetné, hogy a világ legdrágább éttermeiben ebédeljen, ő azonban nem cserélte le a meggazdagodása előtti életmódját. Továbbra is bejön mindennap az irodába, tökéletesen megfelel neki a cégközpont menzáján felszolgált étel és állítólag még saját csirkéket is nevel szabadidejében. Bizony nem egy szokásos milliárdos életét éli.

6. Ortega nem költ marketingre

A Zara-nak nincsen marketing költsége, ugyanis a vezető nem tartja szükségesnek. Nem hirdetnek a tv-ben vagy óriásplakátokon és úgy tűnik, hogy így is sikeresek tudnak maradni, hiszen legtöbb versenytársuk kifejezetten sokat költ marketingre és mégse tudják utolérni a spanyol divatcsoportot.

7. Mindig a legjobb lokációt keresik üzleteiknek

Minden városnak a legdrágább részeit keresik, hiszen itt közel vannak a legnagyobb luxusmárkák. Bár árban hatalmas a különbség, a vásárló mégis úgy érzi, hogy minőségben ugyanazt kapja. A világ legdrágább és legforgalmasabb bevásárló utcáiban közel biztos hogy találunk Zarat vagy a cégcsoport valamelyik márkáját.

(racked.com)

8. 2015-ben egy napig a világ leggazdagabb embere volt

Cége részvényeinek áremelkedésének köszönhetően egy rövid ideig ő volt a világ leggazdagabb embere, azonban másnap reggelre az akkori első, Bill Gates visszafoglalta a pozícióját.

9. 500 spanyol diák taníttatását fedezi minden évben

Minden évben segít 500 diáknak, hogy amerikai vagy kanadai egyetemre járhassanak, talán ezzel kompenzálva azt, hogy neki nem volt lehetősége megfelelő iskolába járnia. Rendszeresen támogatja emellett a katolikus egyházat és rengeteg segélyszervezetet.

10. Megvette Madrid korábbi legmagasabb épületét 536 millió euróért

A 157 m magas Torre Picasso egészen 2007-ig volt a főváros legmagasabb toronyháza, melyben összesen 43 emeletnyi iroda található. Az üzletember Madrid mellett Miamiban is jelentős ingatlanportfólióval rendelkezik.

(hiveminer.com)

Borítókép: Getty Images / XURXO LOBATO

Légy tagja exkluzív közösségünknek membership

Ajánlott cikkek

10 dolog, amit nem tudtál a Porscheról

2 chainz és Diplo 100 ezer dolláros vizet tesztel

EGY VARÁZSFŰSZER

Képek a Gucci indulásáról