10 ALKALMAZÁS, AMI TÖBB MINT 280 MILLIÁRD FORINTOT ÉR

A startupok egy jelentős része okostelefonokra fejleszt appot. Bár az okostelefonok piaca már nem robbanásszerűen nő, a felhasználók egyre többet fizetnek az online áruházakban és alkalmazásokon belüli extra funkciókért. Az alkalmazások piaca nagy, de elképesztően nehéz betörni rá. Nem csak azt kell elérnünk, hogy valaki letöltse az appunkat, hanem hogy utána újra és újra belépjen rá. Mutatunk most 10 alkalmazást, amiknek ez egyértelműen sikerült, hiszen több, mint 1 milliárd dollárt, azaz kb. 280 milliárd forintot érnek. Bár lehet, hogy sok neve már ismerősen fog csengeni a toplista egy jelentős része a legtöbb ember által egyáltalán nem ismert itthon.

1. INSTAGRAM
Becsült érték: 100 milliárd dollar

Az, hogy a Facebook felvásárolta az Instagrammot, a cég történetének egyik legjobb befektetési döntése volt. Néhány év alatt 100-szorosára nőtt az alkalmazás az eredeti, 1 milliárd dolláros értékéhez képest. Ma nem csak nálunk, hanem az egész világon ez az egyik leggyorsabban növekvő közösségi média alkalmazás.

2. WAZE
Megvette a Google 1.3 milliárd dollárért.

A legtöbbek által a trafipaxok elkerülésére használt alkalmazás saját hirdetésirendszerének köszönhetően szépen termel és a felhasználók száma is folyamatosan növekszik. Az eredetileg izraeli startupot a Google mellett a Facebook és az Apple is fel akarta vásárolni, azonban végül a keresőóriás ajánlatát fogadták el. Egy biztos, az alkalmazás ma már sokkal többet ér.

3. UBER
Becsült érték 62 milliárd dollár

Bár az alkalmazásnak meggyűlik a baja a különböző országok szabályainak betartásával, Nyugat Európában és az Egyesült Államokban lassan gyakrabban használják, mint a hagyományos taxikat. Minden korai felvásárlási ajánlatra nemet mondtak és sikerült felépítenük egy hatalmas technológiai vállalatot.

4. WHATSAPP
Megvette a Facebook 19 milliárd dollárért

A chat alkalmazás megvásárlása a Facebook számára pénzügyileg egyelőre nem volt annyira láthatóan sikeres döntés, mint az Instagram megszerzése, azonban folyamatosan dolgoznak rajta, hogy hirdetési rendszerüket valahogy kiterjeszzék a chatszolgáltatásra is.

5. CANDY CRUSH BY KING
Megvette az Activision 5.9 milliárd dollárért

A Candy Crush az App Store történetének egyik legsikeresebb játéka volt. Az oldal üzemeltetői 3.5 millió dollárt kerestek minden egyes nap a boomnak köszönhetően. Az Activision nevű vállalatnak megtetszett az üzleti modell és 5.9 milliárd dollárt fizetett az appért

6. VIBER
2014-ben vették meg 900 milló dollárért, de növekedett azóta

A több mint 1 milliárd aktív felhasználóval rendelkező alkalmazás megelőzte a Whatsappot az aktivitás tekintetében.  A növekedés leginkább Oroszországban volt tapasztalható, ami kiemelten érdekessé tette a céget a japán Rakuten számára. A vállalat 900 millió dollárt fizetett a cégért még 2014-ben, azonban azóta jóval többet ér már az alkalmazás.

7. CLASH OF CLANS
Becsült érték: 10.2 milliárd dollar

A játék hónapokig uralta az app storet, ami 2017-ben több, mint 2 milliárd dollár bevételt jelentett a cégnek. Ebből 800 millió profit volt. 2016-ban az alkalmazás mögött álló céget a Supercellt megvette a TenCent 10.2 milliárd dollárért.

8. KAKAOTALK
Becsült érték: 9.8 milliárd dollar

Korea legnagyobb chatalkalmazását valószínüleg kevesen ismerik itthon.  Az alapszolgáltatás mellett mostmár zenét hallgathatunk, játszhatunk, taxit rendelhetünk vagy akár bankolhatunk is az appal. A legtöbb, az emberek számára fontos szolgáltatást igyekeznek egy alkalmazásba sűríteni, ami láthatóan működik is. E mögött a cég mögött is a TenCent áll befektetőként, aki szeretné több országban is elterjeszteni a szolgáltatást.

9. WECHAT
Becsült érték: 100 milliárd dollár

Talán már senki se lepődik meg rajta, hogy a WeChat mögött is a TenCent nevű cég áll. A WeChat Kína és a környező országok legnagyobb chatprogramja, ami a Kakaotalkhoz hasonlóan többek között pénzügyi megoldásokat is kínál az ügyfeleinek. Az alkalmazást mindennap 900 millió ember használja aktívan

10. SNAPCHAT
Becsült érték: 16 milliárd dollar (csökken)

A Snapchatet először a Facebook akarta felvásárolni 4 milliárd, majd a Google 30 milliárd dollárért. Az alapítók mindkettőre nemet mondtak és inkább tőzsdére vitték a céget. Ez azonban egyelőre nem mutatott komolyabb eredményt, hiszen a cég papírjainak értéke folyamatosan csökkent a bevezétese óta és csak az elmúlt fél évben fordult meg ez a trend. A cég fejlesztését nem segíti, hogy nem tudtak kialakítani egy jól működő hirdetési rendszert és hogy a Facebook a szolgáltatásaik nagyrészét egy az egyben építi bele a saját termékeibe.

Borítókép: pxhere.com

Légy tagja exkluzív közösségünknek membership

Ajánlott cikkek

Ezért ér ennyit az Apple

Bali legdrágább villái

A világ legdrágább lakása

15 dolog, amit nem tudtál a Bentleyről