10 dolog, amit nem tudtál a Tesla-ról

Ha a Teslákra gondolunk, sokkal több van ezekben a keresett szépségekben, mint ami kívülről látszik.
A Tesla márka a kezdetekben csak egy álom volt, álom amely elektromos járművekről és megújuló energiaforrásokról szólt. Ma már ez valóság, annak ellenére, hogy volt olyan időszak is, amikor senki nem hitt a cégben és a termékeikben.
Azonban a remek vezetésnek és finanszírozásnak köszönhetően a Tesla Motor Company megvalósította az álmot, és következetesen biztonságos és környezetbarát járműveket gyárt.
A vállalat hatalmas médiafigyelemnek örvend, mi viszont elhoztunk 10 tényt, amit a sajtó nem mond el a népszerű autógyártóról.

  1. A Tesla Soha Nem Alszik

Mivel a Teslák elektromos autók, ezért ha leállítod őket azt hinnéd, hogy az olyan, mintha kikapcsolnád a laptopodat, de ez nem így van. A Tesla igazából soha nem kapcsol ki teljesen. Ha leparkolod a garázsba, és otthagyod éjszakára inkább ahhoz hasonlít, mint amikor csak lecsukod a kijelzőt. Alvó módba lép, de továbbra is működik. Minden Tesla modellt így terveztek meg, annak érdekében, hogy az éjszaka közepén letöltsön és telepítsen a szoftverfrissítéseket, hogy ne kelljen karbantartási központba vinni.

  1. A Tesla nem csak járműveket gyárt

A vállalatot eredetileg Tesla Motors Company néven alapították, de azóta továbbfejlődött, hogy a remek autókon kívül mást is gyárthassanak. Sokan nem tudják, hogy 2017. február 1-jén a Tesla Motor Company benyújtotta az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyeletéhez a Tesla Company -ra keresztelt márkanevet, hogy elkezdhessék más termékek gyártását. A Tesla által gyártani kívánt egyéb termékek egy része fenntartható elektromos rendszereket és napelemeket tartalmaz.

  1. Nem Elon Musk az alapító

Amikor az emberek a Teslára gondolnak, a menő elektromos autók után egyből a vállalat karizmatikus vezetője, Elon Musk jut eszükbe. Az elmúlt 12 évben Elon Musk az igazgatóság elnökeként, a Tesla Motor Company vezérigazgatójaként tevékenykedett, aminek köszönhetően őt sokan a vállalat alapítójának hiszik.
Az igazság az, hogy a céget 2003-ban két mérnök, Martin Eberhard és Marc Tarpenning alapították meg, hogy csökkentsék a fosszilis energiahordozók használatát. 2004-ben Elon Musk vette át az igazgatóság elnökségi székét, és 2007-ben vezérigazgató lett.

  1. A Tesla milliós kölcsönöket vett fel

Korábban nagyon sok ellentmondás támadt a Tesla és az általa 2008-ban felvett dollármilliós állami kölcsön kapcsán. Ennek a legtöbbje félreértésen alapszik, úgyhogy itt az igazság:
2008-ban az Egyesült Államok kormánya 465 millió dollár kölcsönt nyújtott a vállalatnak a fejlett technológiájú járműgyártási program keretében, amelyet Bush elnök kezdeményezett és az Energiaügyi Minisztérium szabályozott. Bár sokan úgy gondolják, hogy ez a hitel egy kamatmentes mentőcsomag volt, ez nem igaz. 2013-ban a Tesla teljes mértékben visszafizette a kormánynak a 465 millió dolláros kölcsön teljes összegét 26 millió dollár kamat mellett.

  1. A Ludicrous mód

Habár az eredeti alapítók a fosszilis energiahordozók fogyasztásának csökkentését tűzték ki céljuknak, az új CEO, Elon Musk más irányba vezette a céget. Musk inkább sportautók gyártását vizionálta a cégnek, ahonnan később talán áttérnek a hétköznapi autókra. A többi már történelem, azonban a sportvonal nem tűnt el az idő múlásával. Ha valaki egy Model S-t vásárol, akkor további 3000$-ért lehetősége van kérni hozzá a Ludicrous módot, ami plusz teljesítményt jelent, aminek köszönhetően az autó 2,3 másodperc alatt lesz képes elérni a 100 km/órás sebességet.

  1. A sólyomszárny- ajtók hibái

Az úgynevezett sólyómszárny-ajtók, amelyek a Tesla Model x-en találhatóak ugyan nagyon egyedi megjelenés kölcsönöznek az autónak, viszont nagyon sok problémát okoztak mind a vállalatnak, mind pedig a vásárlóknak. A Model X gyártása előtt a vállalat számos problémával szembesült, amikor megpróbálta beépíteni az ajtókat a járműbe. Számtalan probléma merült fel az érzékelőkkel és a szállítókkal kapcsolatban. A gyártást követően az egyik ügyfél beszorult az ajtók alá egy balesetet követően, amely megszakította az áramellátást. Ha valaki egy ilyen autót vesz, tudnia kell, hogy az ajtókat mechanikusan is ki lehet nyitni a hangszórók mögé rejtett kallantyú segítségével.

  1. Volt, hogy a Tesla nyereséges volt

Ugyan az igaz, hogy a Tesla nem tartozik a világ legnagyobb profitot realizáló autógyártói közé, viszont akik azt gondolják, hogy soha nem zártak még nyereséggel, azok tévednek. Ha ugyan nem túl nagyot, de a vállalat élete során kétszer is képes volt profitot termelni. Az első ilyen alkalom 2013 első negyedéve volt, a legprofitábilisabb pedig 2016 harmadik negyedéve. Ugyan nem egy túlságosan lenyűgöző teljesítmény, azért azt figyelembe kell vennünk, hogy az autó újrafeltalálása nem kis feladat.

  1. Nem mindegyik model rendelkezik Supercharger hozzáféréssel

A Superchargerek a Tesla által telepített töltőállomások, amelyek a hagyományos elektromosautó töltőknél gyorsabban töltik fel a Teslákat. Ha Model S-t vagy X-et vásárolsz, akkor az autó magas ára miatt ezeket ingyen használhatod, ha azonban egy model 3-at veszel, akkor fizetned kell a szolgáltatásért. Akad viszont egy kiskapu, ha ugyanis egy bizonyos hivatkozási kódot használsz, akkor ez a szolgáltatás a model 3-ashoz is ingyenessé válik.

  1. A karbantartás nem költséges

Miközben a Teslák alapvetően prémium autók, sokan gondolják, hogy fenntartásuk és szervizelésük komoly költségeket jelent, de ez nem így van. Valójában ezeket az autókat gyorsan és egész kedvező áron szervizelik.
A szervizeket könnyű megszervezni, és ütemezni, és az egész folyamat is nagyon gyors, ugyanis csak az ablaktörlők és az abroncsok igényelnek gyakori cserélést. Más javítások ritkán fordulnak csak elő, és a Teslákon még a fékek is tovább bírják a visszatöltő berendezésnek köszönhetően. Emellett pedig nem kell a Teslák esetében az olajcserék miatt aggódni.

  1. A Teslák hihetetlenül biztonságosak

A Tesla-k folyamatosan magas pontszámot kaptak az amerikai Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal által elvégzett teszteken, és egy időben a Tesla Model S-t tekintették a legbiztonságosabb járműnek a piacon. Az egyik teszt során a modell s gyakorlatilag eltörte a teszteléshez használt gépet. A Tesla biztonságosságának mérlegelésekor figyelembe kell venni, hogy a Model S teteje gyakorlatilag elpusztíthatatlan, és az autók alján található nehéz akkupakk miatt a Teslákat szinte lehetetlen felborítani.

Borítókép: Flickr.com

Légy tagja exkluzív közösségünknek membership

Ajánlott cikkek

10 DOLOG, AMIT NEM TUDTÁL RIHANNÁRÓL

Ezért drága a Sushi

FLOW óra

A világ 5 legdrágább karórája