10 dolog, amit nem tudtál a TikTok-ról

Mialatt egyre több márka és vállalkozás kezdi el használni a TikTokot a marketingjéhez, az emberek többsége még mindig nem érti, hogy minek köszönhető az alkalmazás körüli hatalmas hype.
Ha napi szinten használod az internetet, akkor biztos, hogy hallottál már erről az oldalról.
Az internet korában olyan érzése van az embernek, mintha minden nap valamilyen új trend vagy alkalmazás születik, amiket jóformán érdemes figyelmen kívűl hagyni, viszont a TikTokot nem érdemes elfelejteni.
Nagyon rövid idő alatt a TikTok futótűzként terjedt el, és ma már több millió felhasználóval rendelkezik világszerte.
Tarts velünk, mert mi elhoztunk neked 10 dolgot, amit csak kevesen tudnak a TikTokról.

 

  1. A TikTok Kínából indult

A Facebook, az Instagram, a Twitter, a Pinterest, a YouTube és az összes többi hagy weboldallal ellentétben a TikTok nem amerikai székhelyű.
2016-ban a TikTok a Douyin nevű kínai projektként indult, amely a mai napig az app kínai neve.
A TikTok továbbra is a Bytendance nevű kínai óriáscég tulajdonában van, szóval ha hallottál már arról, hogy bizonyos országokban be akarják tiltani az alkalmazást, akkor már tudod, hogy miért.
Az Egyesült Államok megpróbál mindent elkövetni, hogy megakadályozzák a TikTok terjedését az országban, de már túl késő.

 

  1. Világszerte több, mint 800 millió aktív felhasználóval rendelkezik

A legfrissebb tanulmányok szerint világszerte több, mint 800 millió ember használja aktívan a TikTokot.
Ez a szám jóval magasabb, mint a Twitter, LinkedIn, vagy a Snapchat felhasználói bázisa.
Ha eddig úgy gondoltad, hogy a TikTok egy fura videóplatform gyerekeknek, akkor ezt érdemes újra átgondolnod.
Összehasonlításképpen, az Instagram-ot világszerte összesen 850 millióan használják, úgyhogy a TikTok ezt az oldalt is bármelyik percben lehagyhatja.

 

  1. Több, mint másfél milliárdan töltötték le a Google Playből és az App Store-ból

A Sensor Tower arról számolt be, hogy a TikTok már meghaladta a másfél milliárd letöltést világszerte.
Az egymilliárd egy mágikus szám, amit eddig nem sok alkalmazásnak sikerült meghaladnia. Főleg nem ilyen rövid idő alatt. Ne feledd, hogy a TikTok 2016-ban indult.
Miután a TikTok elérte ezt a számot, olyan nagyágyúk, mint a Facebook elkezdtek kiemelkedő figyelmet szentelni az oldalnak.

 

  1. A Bytendance a világ legértékesebb Start-Up-ja

A TikTokot birtokló Bytendance vállalatot 2012-ben alapították, és mára a világ legértékesebb start up-jává nőtte ki magát, amelynek az értéke meghaladja a 75 milliárd dollárt.

A startupok általában nem magánkézben vannak, de a Bytandance  esetében ez nem így van.
Ez azért lényeges, mert ez jól mutatja, hogy a cég egészséges, és képes megállni a saját lábán. Ennek megfelelően nem valószínű, hogy a TikTokot a közeljövőben felvásárolja valamelyik amerikai nagyvállalat.

 

  1. Több, mint 30 millió aktív felhasználóval rendelkezik az USA-ban

Mivel az alkalmazást eredetileg Kínában indították, a felhasználók többsége onnan jött.

A TikTok felhasználóinak nagy része ázsiai országokból, főleg Kínából és Indiából származik.

Az Ázsián kívüli növekedés azonban figyelemre méltó.

Csak az Egyesült Államokban már több mint 30 millió ember használja aktívan a TikTokot, és ez a szám hihetetlenül gyors ütemben növekszik.

 

  1. A Z-generáció az elsődleges célközönsége, de nem a gyerekek

Még akkor is, ha a TikTok hatalmas potenciállal rendelkezik az emberek bevonására különböző kontinenseken és korcsoportokban, a platform jelenlegi többsége még mindig fiatal.

Más közösségi platformokhoz képest a TikTok rendelkezik a legfiatalabb felhasználói bázissal.

A TikTok felhasználók csaknem 70 százaléka 16 és 24 év közötti, ami azt jelenti, hogy csak 30 százaléka 25 év feletti.

Míg a legtöbb ember a demográfiai adatok miatt figyelmen kívül hagyja a TikTok-ot, valójában ezért kell nagyon odafigyelni rá.

Emlékszel, hogyan indult a Facebook?

Ez egy platform volt a hallgatók számára.

Zuckerberg kezdeti szándéka a hallgatók összekapcsolása volt, így természetesen a Facebook első felhasználói is sokkal fiatalabbak voltak, mint a jelenlegi átlag.

Ugyanez történt az Instagrammal is.

A fiatalokat idegesítette a Facebook, mert szüleik (vagy akár nagyszüleik) elkezdtek ott lógni, és átálltak az Instagramra.

Egy idő után azonban anyukáink és apukáink is felfedezték az Instagram-ot, és a felhasználók átlagos életkora ismét megnőtt.

Ezért töltik most a fiatalok a TikTokot. Ők őshonosak a platformon, és szüleik (hogy ne a nagyszülőkről beszéljünk) nem értik az alkalmazást.

A TikTok nemcsak a hangeffektusokkal rendelkező vicces videókról szól, hanem sokkal nagyobb potenciált is felölel.

Míg a divatos videók könnyű létrehozása teszi a platformot olyan egyedivé, az idősebb generációk számára nehéz megérteni az összes funkciót.

De ez nem meglepő.

Emlékszel, hogy elmagyaráztad a Facebook vagy az Instagram szüleidnek? Ez is kemény volt, igaz?

Az új technológiákat általában először a fiatalok veszik át, jóval azelőtt, hogy elérnék a kritikus tömeget. Így nem lenne bölcs dolog most figyelmen kívül hagyni a platformot. Minél hamarabb belekezdesz, annál kényelmesebbé teszed az (ideális) célközönséged növekedését a TikTokon.

 

  1. Napi több, mint 50 perc az átlag

Az átlagos TikTok-felhasználó naponta több mint 50 percet tölt az alkalmazáson.

Ez a szám hasonló a Facebookon és az Instagramon, és fényes jövőt jelez az alkalmazás számára.

A TikTok kivételesen addiktív, és a komolyabb felhasználók naponta több órát töltenek a rövid videók megtekintésével.

Az alkalmazás alapítói mindent megtettek annak érdekében, hogy az emberek továbbra is az alkalmazáson maradjanak. És sikerült is.

 

  1. A felhasználók 34 százaléka minden nap aktívan posztol

Más platformokhoz képest a TikTok aktivitási szintje valóban magas.

Az összes felhasználó körülbelül 34 százaléka tesz közzé legalább egy videót naponta.

Hasonlóan bármely más közösségi platformhoz, rendszeres posztolással növelheted a közönségedet. Ezt a felhasználók harmada érti és alkalmazza a gyakorlatban.

A TikTok kivételes organikus elérést biztosít felhasználóinak. Követők nélkül is a bejegyzésed vírussá válhat, és milliókat érhet el.

A TikTok algoritmus rendkívül éles, és azt nyújtja, amit az emberek szeretnének látni.

Ha a felhasználók kedvelik a tartalmadat, akkor rövid időn belül erőteljes növekedést tapasztalhatsz.

E folyamatos növekedés miatt a tartalomkészítők motiválva vannak, hogy egyre többet alkossanak.

 

  1. Nem olyan fake, mint az Instagram

A TikTok böngészése során úgy érzed magad, mintha hétköznapi emberek között lennél.

A TikTok felhasználói elutasítják az Instagram erősen csiszolt esztétikáját.

A TikTok legkiemelkedőbb influencereinek többsége tinédzser, akik hálószobájukból emberek millióit szórakoztatják meg.

Míg az Instagram legnagyobb Influencerei főként teljesen hamis fotókon keresztül kommunikálnak, a TikTok felhasználói több őszinteségre számítanak.

Az alkotók kényelmesebben érzik magukat, mivel rengeteg eszközzel rendelkeznek, hogy vicces és megnyerő videókon keresztül kifejezhessék magukat.

A TikTok minden eddiginél könnyebbé tette az önkifejezést a felhasználók számára.

A Forbes szerint a TikTokot még a szépség is elárasztja. A sok hozzászólás felhatalmaz és bátorít.

Előfordulnak például videók rákos fiatalokról, akik megosztották történeteiket, és több ezer ember kommentálja ezeket a videókat azzal, hogy minden jót kíván nekik, és ösztönzi őket, hogy erősek maradjanak.

 

  1. Lokalizált tartalom

Míg a TikTok egy globális alkalmazás, növekedésének és népszerűségének kulcsfontosságú tényezője a lokalizált tartalom.

Helyi versenyeken, kihívásokon és hashtageken keresztül az alkalmazás a helyi trendekre összpontosít, amelyeket a felhasználók szeretnek.

Ha ismered az Instagramot, akkor ismered a Felfedezés oldalt.

Ez a Tiktok esetében a Neked oldal.

A különbség azonban az, hogy a TikTok felhasználói sokkal több időt töltenek ezen az oldalon, mint egy átlagos felhasználó az Instagram-on.

Ez azt jelenti, hogy a TikTok felhasználói nemcsak az általuk ismert és követett emberek tartalmát fogyasztják, hanem azokat a videókat is böngészik, amelyeket a TikTok algoritmusai javasolnak.

A Neked oldalon helyi felhasználókat és vállalkozásokat láthatsz, és ez az, ami miatt a TikTok annyira megfelelő marketing célokra.

Légy tagja exkluzív közösségünknek membership

Ajánlott cikkek

10 ALKALMAZÁS, AMI TÖBB MINT 280 MILLIÁRD FORINTOT ÉR

A világ legdrágább hamburgere

Képek a Gucci indulásáról

Egy minimalista villa Ibizán, ahova mindig jó hazaérni