Így dolgozz hatékonyabban

Nem rég részletesen beszéltünk róla, hogy indítják a reggelüket a milliárdosok. Most arról hoztunk pár infót, hogy dolgoznak utána, azaz mik azok a szokások amiket érdemes “ellesni”, hogyha többet szeretnénk elérni. Nem elég csak elkezdenünk a munkát, az is számít, hogy mit csinálunk mialatt dolgozunk. Mondunk most pár dolgot, ami segít a hatékonyabb munkavégzésben.

1. A legfontosabb feladatokra koncentrálj először

Minden to-do listán vannak olyan feladatok, amik fontosabbak és sürgősebbek a többinél. Válasszuk ki őket és kezdjük el velük a munkát. Hogyha csak arra fókuszálsz, hogy a lista összes elemét kipipáld, akkor lehet, hogy a nap végére nem végzel fontos feladatokkal, mert teljesen fölösleges dologgal töltötted az idődet helyette.

2. Fejleszd a monotonitástűrésed

Ez elsőre furán hangozhat, hiszen leginkább kétkezi munkáknál elvárás ez a készség. Sokan elfelejtik azonban, hogy még a világ legjobb munkáinak is van unalmas része. Bármilyen pozícióban is dolgozol, találkozni fogsz olyan feladatokkal, amiket nem szívesen végzel mégse tudod másra bízni. Itt általában nem megoldás a multitasking. Hogyha teheted minél gyorsabban mélyülj el a feladatban és pipáld ki minél azt, amihez a legkevésbé sincs kedved.

3. Írj listát azokról a dolgokról, amik zavarnak a munkában

Hogyha nehezedre esik koncentrálni, akkor írd össze, hogy mik azok a dolgok, amikkel foglalkozol munka helyett. Mindig, amikor ezekre figyelnél, tudatosítsd magadban, hogy a listán szerepelnek.

4. 80/20 szabály

Az eredmények 80 százaléka a cselekedeteid 20%-ából származik. Ahhoz, hogy jelentős fejlődést érj el, realizáld, hogy neked mi tartozik a 20%-ba és felejtsd el a maradék 80-at, hogy még hatékonyabb tevékenységeket kereshess.

5. Vágd kisebb részekre a feladatokat

Folyton csak halogatod a dolgaidat? Ilyenkor általában túl nagynak ítéljük meg az előttünk álló feladatot. Egyben lehet hogy tényleg nagy, azonban darabokra szedve fokozatosan el tudjuk végezni az előttünk álló feladatokat.

(pxhere.com)

6. Tartsál szüneteket

Egy-két óránként 5-10 percet és 1 héten egy egész napot mindenképpen tölts offline pihenéssel. Az agyad és az egész tested feltöltődik ezáltal, ami még hatékonyabb munkavégzést eredményez majd.

7. Dönts kevesebb nem fontos dologról

Mark Zuckerberg vagy a Snapchat alapítója Evan Spigel mindig ugyanabban a ruhaszettbe öltözik. Az Apple alapítóján mindig az azóta már ikonikussá vált fekete garbó volt. Barack Obama nem volt hajlandó dönteni arról, hogy mit hord és mit eszik, mert úgy tartotta, hogy így nem tudna az igazán fontos döntésekkel foglalkozni. Érdemes ezt átültetned a saját gondolkodásmódodba is. Tölts több időt a fontos dolgok kitalálásával, minthogy jelentéktelen dolgokkal törődj.

8. Trello, Slack

Két program ami felgyorsítja majd a csapatmunkát. Kijelölheted a feladatokat és számon is kérheted a be nem tartott határidőt. Sokkal egyszerűbb lesz így a kapcsolattartás, mint hogyha régebbi emaileket vagy üzeneteket kéne visszakeresgélned.

9. Ne csak akkor dolgozz, amikor motivált vagy

Akkor ülj le dolgozni, amikor a legkevésbbé van hozzá kedved. Ezután hogyha belekerülsz egy újabb workflowba csak még több feladatot tudsz elvégezni.

10. Mondj nemet

Mondj nemet automatikusan minden olyan dologra, ami nem tesz boldoggá vagy nem segíti a céljaid elérését. Rengeteg elvesztegetet időt tudsz így megspórolni.

Légy tagja exkluzív közösségünknek membership

Ajánlott cikkek

Tényleg lopott ötlet a Facebook?

Ezt nem tudtad az Apple-ről

Elise GT1 – A legdrágább Lotus

Ez a Sennheiser 14 millió forintos csúcsmodellje