10 dolog, amit nem tudtál az Audiról

A több, mint 120 éve alapított vállalat ma már 60 milliárd dollár értékben ad el közel 2 millió autót minden évben. Nem meglepő módon ezt a márkát is a világ legértékesebbjei között tartják számon. Jöjjön most 10 dolog, amit nem tudtál az Audiról.

1. Eredetileg máshogy szerették volna elnevezni

Az alapító August Horch, a nevéből kiindulva Horch Automobile Work-nek nevezte el a céget, azonban egy jogi vita miatt meg kellett változtatnia. A Horch németül hallgatást jelent, ami pedig latinul Audi. Így született meg a cég mai neve és hosszútávon talán nem is tett rosszat a változás.

2. Az alapító korábban Karl Benznek dolgozott

Igen, az Audi alapítója a Mercedes alapítójának dolgozott. August Horch rengeteg különböző munkát vállalt a mérnöki tanulmányai alatt. Miután elvégezte az iskolát, állást kapott a Daimlernél, ami éppen az első Mercedes modelleken dolgozott. Három évvel a munka elvállalása után azonban úgy érezte, többre képes és saját céget alapított.

3. A négy karikának semmi köze az Olimpiához

Bár sokan keverik az ötkarikás játékok jelével, az Audi jele valójában azt a négy automárkát jelenti, melyeknek az egyesüléséből létrejött a ma is létező vállalat. Az Audi mellett a DKW, a Horch és a Wanderer csatlakozott a csoportba. Az Olimpiai bizottság a hasonló logó miatt beperelte a céget, azonban a bíróság az Audinak adott igazat.

4. A Volkswagen csoport 1960-ban megvette a céget
 
A felvásárlás fordulópont volt a cég életében. Az Audinak felgyorsították a kutatási részlegét és teljesen újragondolták a brandet, ekkor vált a márka azzá, aminek ma is ismerjük. Az Audival jelenleg a Volkswagen mellett egy cégcsportban van a Seat, a Skoda, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche és még jópár, járművekkel foglalkozó cég is.

5. Az Audi végzett először töréstesztet
 
1938-ban tesztelték először, hogy mi történik az autóval egy esetleges ütközés során. Bár mára már minden cég számára kötelező folyamat, korábban még hihetetlen újdonságnak számított.

(pxhere.com)

6. Az audi készített először bal kormányos autót
 
1921-ben mutatták be a Type K nevű modellt, ami azonnal nagy népszerűségre tett szert az újfajta megoldással. Az autó elkészülése után hosszú ideig nem úgy utaztak, ahogy azt ma már egyértelműnek tartjuk. A bal kormány megjelenése után sokáig a bal oldalon is közlekedtek és csak később vezették be hivatalosan is a jobb oldali közlekedést.

7. Az RS modelleket a Porsche-val közösen fejlesztik

A modeljjeik magasabb teljesítményű változatát 1983 óta készítik el. A fejlesztések készítésekor érthető módon segítségül hivták a sportautók egy legnagyobb szakértőjét a Porsche-t is. Ennek köszönhetően van Porsche embléma például a fékeken vagy a hűtőrácson is.

8.  Az Audi nyerte meg a második legtöbbször a Le Manst

A 24 óra hosszú versenyt régóta arra használják a gyártók, hogy összemérjék mérnökeik tudását. Mondhatni csoporton belül marad, ugyanis az első a Porsche 19 darab győzelemmel, az Audi pedig a második 13 első hellyel.  Érdemes megjegyezni azonban, hogy az Audi csak 2000 után kezdett el versenyezni. Ők voltak az első csapat amelyik diesel, majd később hybrid autóval is képes volt győzni.

9. Az Audi 100 volt az egyik legtöbbet eladott modelljük

Elkészültekor a legnagyobb audi volt. Elérhető volt 4 ajtós sedan és 2 ajtós változat is. A 100-as modell volt az egyik legsikeresebb modellje a cégnek. 1971-ig kb fél milliót készítettek, 1976-ra pedig már 2 milliót.

10. Csak a legtapasztaltabb munkások dolgozhatnak az R8-on

A sportautót összesen 5000 darabból állítják elő, körülbelül 5 nap alatt. Az újoncok azonban biztosan nem kerülhetnek egy R8 gyártósorának a közelébe. Csak azok dolgozhatnak a gyártó csúcsmodelljén, akik már rendelkeznek több évnyi tapasztalattal.

Borítókép: pxhere.com

Légy tagja exkluzív közösségünknek membership

Ajánlott cikkek

Ezt nem tudtad az Hublotról

ITT KELL A LEGKEVESEBBET ADÓZNI AZ EGÉSZ VILÁGON

Mercedes-Maybach 6

A világ 5 legdrágább magánrepülője