8 DOLOG, AMIT NEM TUDTÁL A FERRARIRÓL

A legtöbbször piros színbe öltözött autócsodákat tátott szájjal nézik meg az utcán. Ez köszönhető többek között az elképesztő design megoldásoknak és a különleges hangnak, amitől egy Ferrari igazán Ferrari. Az alapító, Enzo Ferrari gyermekkori álmából egy évente több milliard eurót termelő vállalat nőtt ki. Mondunk nektek most 8 dolgot, amit nem tudhattatok a Ferrariról.

1. Egy pilótától vették át a logót

Francesco Baracca a repülője oldalán használta a mai Ferrari logóhoz igencsak hasonló emblémát, ami megtetszett Ferrarinak. Először a versenyei során használta a logót Enzo, hogy szerencsét hozzon neki.

2. Enzo Ferrari az Alfa Romeo csapatában versenyzett

1921-ig több csapatban is megfordult, míg végül bejutott az Alfa csapatába, ahol egészen 1932-ig versenyzett. Ezután alapította meg a saját csapatát Scuderia Ferrari néven, ami a mai napig a gyártó hivatalos versenycsapata.

(pinterest.com)

3. A Fiatnak jelentős részesedése van a cégben

1969-ben a Fiat Group kb. 50%-ot, majd 1988-ban 90%-ot vásárolt meg a cégből, így ma már gyakorlatilag ők vezetik a vállalatot. Enzo egyedül a versenycsapat vezetését tartotta meg, a Fiat pedig jelentős fejlesztéseket hajtott végre a cégben, amik nagy hatással voltak a cég fejlődésére.

4. A világ legértékesebb autója egy 1962-es Ferrari 250 GTO

Az autó 2012-ben 38 millió 115 ezer dollárért kelt el, amivel azonnal aukciós rekord született. Még 1962-ben, amikor megjelent az autó, Enzo Ferrari személyes engedélyére volt szükség ahhoz, hogy valaki megvásárolhasson egyet az USA-ban.

(rmsothebys.com)

5. Nem a Ferrari ötlete volt a piros szín

A nemzetközi autósport szövetség döntött úgy, hogy az olasz csapatok ezt a színt használják. Később azonban már a Ferrari is gyártott más színben kocsikat.

6. A cég első gyárát lebombázták a Második világháborúban 

Ez a gyár még nem Maranelloban, hanem Modenaban volt található, és más versenycsapatoknak is gyártottak itt alkatrészeket. 1943-ban kötelezték rá a céget, hogy Mussolini kormányának segítsenek a munkájukkal.

7. Adományoztak egy Ferrari Enzot a Pápának

Bár a Pápa örült az ajándéknak, nyílvánvalóan nem tudta volna használni az autót, ezért azt elárverezték és a Tsunami áldozatainak ajánlották fel az árát, ami 6 millió dollár kürül volt.

8. Enzo visszautasított egy felvásárlási ajánlatot a Fordtól

A Ford képviselői már az utolsó papírok aláírása miatt érkeztek Olaszországba, Enzo azonban feltett még egy utolsó kérdést: Kik fogják meghozni a végső döntéseket a versenycsapatnál? A Ford ezt a döntési jogot is magának akarta, így a megállapodás nem jött létre. Ezután kezdték el a Ford GT fejlesztését.

Borítókép: Portfolio.hu

Légy tagja exklúzív közösségünknek membership

Ajánlott cikkek

TÖBB MILLIÓS ELHAGYOTT LUXUSAUTÓK TITKA

Nézz be DJ Khaled otthonába

Ünnepelj a világ legdrágább pezsgőjével Szilveszterkor

Így fog kinézni a Ferrari SUV-ja