Ezért drága Bugatti
Ha a Bugattira gondolsz, egy drága szuperautó ugrik be, és a hozzá tartozó 8 számjegyű ára. De mitől olyan drága is pontosan egy ilyen autó?
Ez egy olyan név, amely egyet jelent a kizárólagossággal és az extázissall; a puszta erő, amely egy Bugatti szuperautóból sugárzik, semmihez sem fogható. Ahhoz, hogy teljes mértékben megértsd, hogy a Bugatti milyen márkanévvé vált, egészen 1909-ig kell visszamenni, ugyanis ekkor tűnt fel először.
A luxus szuperautók gyártója nem más volt, mint Ettore Bugatti, olasz származású ipari tervező, aki az akkori német Molsheim városában, Elzászban élt. Akkor a Bugatti a stílusról, a magabiztosságról és a kiválóságról szólt. Autói nemcsak gyönyörű dizájnnal érkeztek, hanem komoly versenyek megnyerésére is képesek voltak. De sajnos, alapítójának 1947-es halála után lassan elhalványult a mélységbe.
Ugrunk egyet 1987-ig, amikor az olasz vállalkozó, Romano Artioli megszerezte a márkát, és átnevezte a Bugatti Automobili SpA névre. Első modelljének – az EB110 GT – gyártását is megkezdte. Sajnos, mire piacra került, Észak-Amerika és Európa recesszión ment keresztül. Ez végső soron arra kényszerítette a vállalatot, hogy 1995 szeptemberében megszüntesse minden tevékenységét. Mindez azonban 1998-ban megváltozott, amikor a Volkswagen-csoport megvásárolta a Bugatti márkát, és így átnevezte a ma ismert Bugatti Automobiles SAS-ra.
Hét évvel később bemutatták az első Bugatti Veyront, a többi pedig, ahogy mondani szokták, már történelem. Az elkövetkező 10 évben a Veyron önmagában egy elképesztő vadállat, és évekig folyamatosan a világ leggyorsabb autója cím birtokosa volt. Ezután bemutatták a Bugatti második szuperautóját, a Chiront , amely a mai napig nagy népszerűségnek örvend. A Bugatti egy elismert francia versenyző, Albert Divo után kiadott egy pályára koncentráló szuper autót is, amelyet Divo névre kereszteltek el. A Divo annyira unikális, hogy összesen csak 40 darab van belőle a világon.
De hogyan lett a Bugatti ilyen kívánatos márka? Többnyire annak köszönhető, hogy a szuperautóit alacsony számban gyártják. Összesen csak 450 Bugatti Veyron közlekedett világszerte 10 éves ciklusa során. A Chiron-ból mindössze 500-at terveznek megépíteni saját évtizedes ciklusán keresztül is. Ez megmutatja, hogy egy Bugatti mennyire lesz értékes, tekintettel annak ritkaságára. Nem beszélve arról, hogy emellett rengeteg változatból csak egy darabot készítenek.
Látva, hogy a világon ilyen kevés Bugatti áll rendelkezésre, azt hisszük, hogy értjük a prémium árazást. Pedig a kiugró áraknak nem ez az egyetlen oka. Szuperautói a legkiválóbb prémium anyagokból készülnek, amelyek más luxusautókban nem találhatók meg. Továbbá nyilvánvaló okokból, aki egy Bugattit vásáról, az soha nem látott teljesítmény vár el autójától. Mivel mindegyik új szuperautójuk gyorsabb és erősebb, mint elődje, nehéz elképzelni, hogy bárki képes lenne felzárkózni.
Az egyetlen példányban elkészült La Voiture egy klasszikus példa arra, hogy mitől is prémium a Bugatti. Az autót már azelőtt eladták egy titokzatos vásárlónak, mielőtt teljesen elkészült volna. Ez is bizonyítja az emberek Bugattiba vetett bizalmát. A márka a továbbá hű marad az örökmségéhez, amit a La Voiture Noir autóval fejeztek ki. Ez egy modern változata a klasszikus Type 57 SC Atlantic-nak, míg a Centodieci az ikonikus EB110 GT alapján született meg.