Ezért ennyire népszerű a Starbucks

A jól ismert Starbucksos poharak egy időben elárasztották az internetet. Már itthon is sok üzletet nyitott a kávézó, az Egyesült Államokban azonban még az itthoninál is nagyobb népszerűségnek örvend, kis túlzással majdnem minden sarkon található üzletük. Sokan nem értik, hogy miért pont ez a lánc lett ennyire ismert és népszerű és miért hajlandóak az emberek a megszokottnál magasabb árat fizetni itt egy kávéért. A Starbucks sikere több dolognak köszönhető és mi ezeket mondjuk most el nektek.

1. Social media

A kávézás néhány évtizeddel korábban még az Egyesült Államokban egyáltalán nem számított közösségi tevékenységnek és az emberek nem kerestek társaságot maguknak, amikor elfogyasztottak egy italt. Az olasz kávézók mintájára, a cég az USA-ban elsőként teremtett közösségi tereket a kiszolgáló pultjai köré, amivel a kávézók hamar találkozó helyszínné váltak.

2008-ban a Starbucks időben felfigyelt a közösségi média platformok ugrászerű fejlődésére is. A kávézás egy olyan pillanat, amit az emberek szívesen megosztanak másokkal is. Logikus volt, hogyha a legtöbben Starbucksos pohárral töltenek fel fotót, az elképesztő marketing lesz a vállalat számára. Pontosan ezért a cég rengeteg energiát fordított a Facebook, Twitter, Instagram és Pinterest jelenlétének a felépítésére. A vendégek által posztolt képeket a cég megosztotta a saját oldalán, illetve folyamatos nyereményjátékokkal buzdították a további hasonló képek elkészítését. Ez ma már mindennaposnak hangzik, azonban 2008-ban gyakorlatilag ők használták az elsők között ezt a marketing eszközt.

2. Starbucks Mobil applikáció

Kevesen gondolják, de a telefonos vásárlásokat a kávézólánc használta először. A 2011-ben bemutatott appban rendelni és fizetni is tudtunk a termékért. Az alkalmazásra azóta egyfajta hűségkártyaként is tekintenek, a felhasználókat időnként ingyen italokkal és kedvezményekkel is jutalmazzák.

(starbucks.co.uk)

3. Hírességek

Az egyik legjobb influencer marketing az, amikor eleve népszerű a terméked és a hírességek külön kérés vagy fizetés nélkül is lefotózkodnak vele. A Los Angelesi paparazzik gyakran elkapják a hírességeket a Starbucksból haza felé tartva. A képek azután körbejárnak az interneten és az újságokban is, ami tökéletes ingyen reklám a cég számára.

4. Vállalati felelősségvállalás

Bizonyított tény, hogy azok a vállalatok, amelyek segítenek a társadalom számára fontos célokat, a vásárlóktól sokkal nagyobb bizalomra és hűségre számíthatnak. A Starbucks folyamatosan kiáll bizonyos ügyek mellett, amiket a marketing kommunikációja részévé is tesz.

(unsplash.com)

5. Az élmény

Ez az egyik legfontosabb elem. A Starbucks nem kávét ad el, hanem egy élményt. Órákig ülhetsz náluk és dolgozhatsz vagy tanulhatsz, anélkül, hogy bárki is hozzádszólna vagy esetleg kiküldene. A cél az, hogy az emberek számára egy harmadik helyet nyújtsanak az irodájuk és az otthonuk után.

Borítókép: Genadi Georgiev

Légy tagja exkluzív közösségünknek membership

Ajánlott cikkek

Itt lakik Tommy Hilfiger

Így duplázd meg a pénzed

GASZTRONÓMIAI LUXUSKIRÁNDULÁSOK

15 dolog, amit nem tudtál a Bentleyről