A világ 10 legértékesebb márkája
A világ legértékesebb márkái olyan cégeket takarnak, amiknek tevékenységük, logójuk és megjelenésük majdnem mindenki számára ismertek. A toplista eredményét meghatározza az árbevétel, a bizalom és az ismertség is, mégis van olyan topmárka, ami hazánkban sokak számára nem ismert. A cikkünk alapja az inc.com 2018-as kutatásának eredménye.
10. ICBC
Rögtön egy olyan név, ami a legtöbb ember számára ismeretlen itthon, azonban ez Kína legnagyobb kereskedelmi bankja. Ez egy 1.4 milliárd főt számláló országban igencsak jövedelmező tevékenység. A brand értéke 59, 2 milliárd dollár.
9. Walmart
Az Egyesült Államok legnagyobb kereskedelmi hálózata és a legnagyobb foglalkoztatója is egyben a maga 2,3 millió dolgozójával. A vásárlási szokások átalakulnak, látszik ez többek között a lista friss trónörökösén és a Walmart boltbezárásain is. A márkaértéke jelenleg 61,5 millárd dollár.
8. Verzion
Az USA egyik legnagyobb mobilszolgáltatója 5 százalékot vesztett márkaértékéből köszönhetően az erősödő versenynek. Jelenleg a brand értéke 62,8 milliárd dollár
7. Microsoft
Sokáig a világ leggazdagabb emberét gazdagító cég volt. Olyan mindenki által ismert programok kötődnek a nevéhez, mint a Word, az Excel vagy maga a Windows operációs rendszer. A felhő alapú szolgáltatásai révén versenyben tudott maradni a piacon. A márka értéke 81, 2 milliárd dollár.
6. AT&T
Szintén mobilszolgáltató, szintén az Egyesült – Államokban. Vesztett a márkaértékéből, jelenleg 82, 4 milliárd dollárt ér.
5. Facebook
A közösségi oldalt tulajdonló céghez többek között az Instagram és a Whatsapp is hozzátartozik. 45 százalékkel nőtt a márkaértéke 89,7 milliárd dollárra.
4. Samsung
A jelenleg talán leginkább okostelefonjairól ismert Dél – Koreai vállalat az egyetlen nem amerikai szereplője a top 5-nek, köszönhetően annak, hogy a világ egyik legnagyobb tech vállalatává nőtte ki magát az elmúlt években. 39 százalékkal növekedett a brand és idén 92,3 milliárd dollárt ér.
3. Google
A keresőóriás mögötti vállalat rengeteg különböző online szolgáltatást nyújt mégis sokban hátulmarad a kutatás szerint. Tavaly első volt, azonban idén visszaszorult a harmadik helyre. Brandértéke 120. 9 milliárd dollar.
2. Apple
A gyártó csúcsterméke továbbra is az iPhone. Bár innovációs képességét egyre kevesebben érzik. Az eladásai és a profittermelő képessége az egekben van a vállalatnak. Jelenleg másodikként 146,3 milliárd dollárt ér a márkák versenyében.
1. Amazon
Vezetője Jeff Bezos egyben a világ leggazdagabb embere is. A cég 47 százalékkel növekedett, köszönhetően az online vásárlás rohamos növekedésének. Piaci részesedését is növelni tudta és más területeken is sikeresen vetette meg a lábát.
A brand értéke 150, 8 milliárd dollár.

Az Amazon új székháza (theamericangenius.com)
Borítókép: pxhere.com