A világ 10 legértékesebb márkája

A világ legértékesebb márkái olyan cégeket takarnak, amiknek tevékenységük, logójuk és megjelenésük majdnem mindenki számára ismertek. A toplista eredményét meghatározza az árbevétel, a bizalom és az ismertség is, mégis van olyan topmárka, ami hazánkban sokak számára nem ismert. A cikkünk alapja az inc.com 2018-as kutatásának eredménye.

10. ICBC

Rögtön egy olyan név, ami a legtöbb ember számára ismeretlen itthon, azonban ez Kína legnagyobb kereskedelmi bankja. Ez egy 1.4 milliárd főt számláló országban igencsak jövedelmező tevékenység. A brand értéke 59, 2 milliárd dollár.

9. Walmart

Az Egyesült Államok legnagyobb kereskedelmi hálózata és a legnagyobb foglalkoztatója is egyben a maga 2,3 millió dolgozójával. A vásárlási szokások átalakulnak, látszik ez többek között a lista friss trónörökösén és a Walmart boltbezárásain is. A márkaértéke jelenleg 61,5 millárd dollár.

8. Verzion

Az USA egyik legnagyobb mobilszolgáltatója 5 százalékot vesztett márkaértékéből köszönhetően az erősödő versenynek. Jelenleg a brand értéke 62,8 milliárd dollár

7. Microsoft

Sokáig a világ leggazdagabb emberét gazdagító cég volt. Olyan mindenki által ismert programok kötődnek a nevéhez, mint a Word, az Excel vagy maga a Windows operációs rendszer. A felhő alapú szolgáltatásai révén versenyben tudott maradni a piacon.  A márka értéke 81, 2 milliárd dollár.

6. AT&T

Szintén mobilszolgáltató, szintén az Egyesült – Államokban. Vesztett a márkaértékéből, jelenleg 82, 4 milliárd dollárt ér.

5. Facebook

A közösségi oldalt tulajdonló céghez többek között az Instagram és a Whatsapp is hozzátartozik. 45 százalékkel nőtt a márkaértéke 89,7 milliárd dollárra.

4. Samsung

A jelenleg talán leginkább okostelefonjairól ismert Dél – Koreai vállalat az egyetlen nem amerikai szereplője a top 5-nek, köszönhetően annak, hogy a világ egyik legnagyobb tech vállalatává nőtte ki magát az elmúlt években.  39 százalékkal növekedett a brand és idén 92,3 milliárd dollárt ér.

3. Google

A keresőóriás mögötti vállalat rengeteg különböző online szolgáltatást nyújt mégis sokban hátulmarad a kutatás szerint. Tavaly első volt, azonban idén visszaszorult a harmadik helyre. Brandértéke 120. 9 milliárd dollar.

2. Apple

A gyártó csúcsterméke továbbra is az iPhone. Bár innovációs képességét egyre kevesebben érzik. Az eladásai és a profittermelő képessége az egekben van a vállalatnak. Jelenleg másodikként 146,3 milliárd dollárt ér a márkák versenyében.

1. Amazon

Vezetője Jeff Bezos egyben a világ leggazdagabb embere is. A cég 47 százalékkel növekedett, köszönhetően az online vásárlás rohamos növekedésének. Piaci részesedését is növelni tudta és más területeken is sikeresen vetette meg a lábát.

A brand értéke 150, 8 milliárd dollár.

Az Amazon új székháza (theamericangenius.com)

Borítókép: pxhere.com

Légy tagja exkluzív közösségünknek membership

Ajánlott cikkek

Így duplázd meg a pénzed

Megmutatta új házát Floyd Mayweather

Itt dolgozik a legtöbb ember a világon

Ezekkel a munkákkal kereshetsz sokat otthonról