EZÉRT DRÁGUL AZ IPHONE

Ha valaki követi az Apple-t észrevehető, hogy egyre drágábban árulják az újabb telefonjaikat. Egy-egy új modell mire Magyarországra ér, már több mint fél millió forintba kerül. Vajon tényleg azért kerül ennyibe mert úgyis megveszik? Utánajártunk.

3 éve a legdrágbb iPhone 750 dollárba került, most ez a legolcsóbb modell, az iPhone XR ára. Kimondható, hogy soha nem voltak még ennyire drágák az Apple telefonjai. Ennek ellenére nem feltétlen igaz, hogy a tulajdonosok többet fizetnének, mint korábban. A új modellre az amerikai vásárlói szokások megváltozása volt a legnagyobb hatással.

Korábban a vásárlók nem fizettek teljes árat a telefonjukért, hanem csak befizették a kezdőrészletet és 24 hónapig fizették valamelyik telefonszolgáltató díját. Az elköteleződésért cserébe a szolgáltató olcsóbban adta a telefonokat, amit aztán később a havidíjakkal fizettek ki az ügyfelek. Magyarán a telefon ára korábban is magas volt, de a havi díj miatt nem volt ennyire érezhető.

(cnet.com)

Azonban az ilyen csomagok keresettsége lecsökkent és ezáltal az Applenek és a telefonszolgáltatóknak közvetlen eladáskor kell megkeresniük azt a pénzt, amit korábban hónapok alatt tudtak. Az Apple továbbra is fentart egyébként részletfizetéses modellt is, de nem annyira népszerű mint a korábbi konstrukció.

Azonban, ha besétálsz egy Apple storeba és iPhonet szeretnél vásárolni, már biztosan 1000 dollárnak megfelelő vagy inkább afölötti összeget kell elköltened. Ha valaki ennyit költ egy telefonra, nehezen cseréli le egy év után. Ez bizony meglátszik a cég telefoneladásain is. Sokan azt gondolják, hogy az iPhone eladások robbanásszerűen nőnek, azonban ez nem igaz, 5% vagy kevesebb növekedést tudtak produkálni az elmúlt 11 negyedévben. Az Apple pedig egy tőzsdén lévő cég és ha teljesíteni szeretné a kitűzött bevételi számokat, azt ebben az esetben a meglévő termékek áremelésével tudja.

Szeretnénk mindenképpen elmondani, hogy az Apple továbbra is a világ egyik legnagyobb nyereséget előállító cége így jelenleg nem komoly a baj. Termékei eladásai busás hasznot hoznak. Viszont miután az átütő innováció talán párszor elmaradt az elmúlt években, ha a bevételi adatait veszély fenyegeti, továbbra is áremeléssel reagálni a meglévő vevőkörére alapozva.

Légy tagja exkluzív közösségünknek membership

Ajánlott cikkek

Ilyen a 13 milliárd forintos iPhone

Ezt nem tudtad a Gucci-ról

Novitec Maserati Levante

Ebben a házban él Wiz Khalifa