Ezt nem tudtad a Rolexről

Azt szokták mondani, hogy a férfi egyetlen ékszere az óra. Bár mi ezzel nem értünk egyet, azzal viszont mindenképpen, hogy egy férfinak szüksége van legalább egy karórára. Egy bizonyos árkategória fölött az egyik leggyakoribb választás a Rolex. Mutatunk 5 dolgot, amit nem tudhattál az óramárkáról.

1. A neve nem jelent semmit, csak drágának hangzik. 1919-ben az alapítók olyan nevet kerestek, ami könnyen kiejthető bárki számára, rövid, jól néz ki egy órára írva és hangzása illik a márka által nyújtott minőséghez. Eldöntötték, hogy 5 betű hosszú legyen és az ABC kombinációit használva több ezer variációt gyártottak, míg megtalálták a tökéletes nevet.

2. Nem Svájcban alapították.  A cég Londonból Genfbe költözött a vonzóbb adózási feltételek miatt. Az is motiváló volt az óragyár számára, hogy tapasztalt munkaerőt találtak itt.

(rolex.com)

3. A Rolex bebizonyította, hogy bárhol a világon képes működésben maradni. Sir Adman Hillary által vezetett csapat 1953-ban elsőként mászta meg a Mount Everestet. A társaság valamennyi tagjának karján a gyártó órája volt és egyikük sem tapasztalt hibát. De vitték már az órát a világ legmélyebb tengerébe is, ahol szintén kiállta a próbát.

4. A Rolex A Wimbledoni teniszbajnokság hivatalos órája. A teniszmeccsek hátterében a leggyakrabban látható logó talán a svájci óragyártóé, hiszen a sportág egyik legnagyobb szponzora. Csak Roger Federernek évi 15 millió dollárt fizetnek, hogy a cég arca legyen.

5. Több, mint 60 százalékos haszonkulccsal dolgoznak az órák eladásakor. Azonban nem érdemes korán örülni, hiszen egy luxusmárka fenntartása rengeteg kiadással is jár. Ennek megfelelően bár nyilván tisztességes profittal jár a gyár üzemeltetése, nem a teljes bevétel 60%át tudják hazavinni.

Borítókép: askmen.com

Légy tagja exkluzív közösségünknek membership

Ajánlott cikkek

GASZTRONÓMIAI LUXUSKIRÁNDULÁSOK

EZÉRT ÉRDEMES KORÁN KELNED

STÍLUSOSAN MEGOSZTANI EGY ÉLETÉRZÉST

Ez a világ legdrágább teája