Ők keresik a legtöbbet a YouTube-on

A YouTube gyors növekedésének köszönhetően sokan gazdagodtak meg. A dollármilliókat keresők mellett a platformon akadnak olyanok is, akik a videómegosztónak köszönhetően  0tthagyhatták állásukat és most sokkal szabadabban mint korábban, gyakorlatilag a hobbijukból élhetnek. Nem mindenkinek jön be azonban a videózás, sok sikertelen próbálkozást láthattunk már a berobbanásra.

Eközben a tv csatornák igencsak izgulhatnak a hosszútávú jövőjük miatt. A legtöbb tévés szereplő vagy műsorvezető már aktívan építi a sajat csatronáját, a 18 éven aluliak pedig jelentősen többet néznek YouTubeon tartalmakat, mint TV-ben. Emellett az idősebb korosztályok körében is gyorsan növekszik a videómegosztó és a streaming platformok népszerűsége is, miközben a televíziók nézettsége folyamatosan csökken.

Ennek több oka is van, de az egyik legfontosabb az okostelefonok elterjedése és vele együtt a közösségi oldalak népszerűségének növekedése. Az internet segítségével szinte bárki tartalomgyártóvá válhat, hiszen már nincs másra szükségünk, csak egy telefonra ahhoz, hogy feltöltsünk egy videót. Pontosan emiatt válhattak nagyon sikeressé olyanok, akik lehet, hogy be se kerülnének a televízióba, mert a szerkesztők unalmasnák gondolnák azt a tartalmat, amit előállítanak. Sok toplistás teljesen hétköznapi ember, aki mellett simán elsétálnánk az utcán úgy, hogy még csak nem is gondolnánk, hogy több 10 millióan követik őket. Itt mindenki kap egy lehetőséget és mi olyanokat mutatunk most be, akik éltek is ezzel.

A YouTuberek számára a bevételek forrása végtelen, de a márkákkal való együttműködés, a saját márka és a magas nézettség termeli a legtöbb pénzt a toplistások számára.  A merchandise termékek kiemelkedően fontos bevételi forrássá váltak a digitális celebek számára. A toplista összes szereplőjének van saját ruhamárkája, ami a top 10 bevételeinek 42%-os emelkedését jelentette egy évvel ezelőtthöz képest. Megmutatjuk most azt a 10 YouTubert, akik a legtöbbet keresték 2018-ban.

10. Logan Paul – 14.5 millió dollár

2018 januárjában a 23 éves Youtuber, az idősebb Paul testvér kikerült a Youtube partneri programjából, ami magasabb jutalékot biztosít a csatornatulajdonos videóin megjelent hirdetések után. Ez annak az esetnek volt köszönhető, amikor Japán útja során egy fán lógó holtestet videózott le, majd töltött fel az egyik napi vlogjában. Ez volt a YouTube történetének egyik legnagyobb botránya, amiért Logan Paul azóta többször is bocsánatot kért. A videóiból származó bevételek beszakadtak és Logan nem is videózott egy ideig, azonban a merchandise termékekből származó jövedelme megmaradt. Többek között ezek az indokok magyarázzák, hogy ismertsége ellenére “csak” a tizedik a listán.

(pinterest.com)

9. PewDiePie – 15.5 millió dollár

A T –seriessel folytatott küzdelme rengeteg új feliratkozót és nézőt hozott neki és lassan átlépi a 100 milliós álomszámot is. Sikerült túllépnie az antiszemita tartalmak miatt kirobbant botrányain és könnyedén elkérhet 450,000 dollárt egyetlen szponzorált videóért. Magas feliratkozószáma miatt a legtöbben az első helyre várják, azonban üzleti szempontból nem használja ki annyira a lehetőségeit. Minimális együttműködést vállal és a ruhamárkájának népszerűsítéséért se dolgozik túl keményen. Bevétele ezekenkívül csak a YouTubetól származik, de valószínüleg senki se keseregne, hogyha csak ennyit keresne egy évben.

8. Jacksepticeye – 16 millió dollár

Írország legnépszerűbb youtubere gameplay videókkal robbant be a köztudatba. Olyan sikeres, hogy külön sorozatot készített a Disneyvel és saját streaming platformot fejleszt a Twitchel. Természetesen neki is vannak saját merchandise termékei, amik igencsak kelendőek.

7. Vanoss Gaming – 17 millió dollár

A kanadai gamer olyan játékokkal játszik, mint a Call of Duty vagy az Assassin’s Creed. A játék mellett hip-hop karrierbe is kezdet, ami még nem hozta meg a gameplayekhez hasonló sikert.

6. Markiplier – 17.5 millió dollár

A Hawaii származású YouTuber éjjel-nappal a PS4-én játszik. Úgy tűnik megérte a befektetett energia és idő, hiszen a körbeturnézta Észak-Amerikát, együttműködik a világ legnagyobb cégeivel és nem rég saját ruhamárkával is előrukkolt, amiket külön gamerek számára készítenek.

5. Jeffree Star – 18 millió dollár

A smink művész a MySpace óta ismert szerplője az internetnek, azóta a YouTubeon kezdte csak el beauty vlogger korszakát. Saját sminkmárkája, a Jeffree Star Cosmerics 100 millió dollár értékben adott el szemhéjfestéket, rúzsokat és egyéb szépségápolási termékeket az elmúlt évben.

(pinterest.com)

4. DanTDM – 18.5 millió dollár

Daniel Middleton egy brit gamer, aki leginkább Minecrafttal foglalkozik, már közel 6 éve. Szintén turnézik és saját ruhamárkája is van, amiben hátizsák, baseball sapka és pulcsi is található.

3. Dude Perfect – 20 millió dollár

Az 5 tagból álló csapat leginkább Nerf pisztoly segítségével készít hihetetlenül látványos videókat. De olyan anyaguk is van, amiben egy Ping-Pong labda útját követhetjük végig. A csapat: Coby és Cory Cotton, Garrett Hilbert, Cody Jones és Tyler Toney már több, mint 40 millió embernek gyárt tartalmat a YouTubeon.

2. Jake Paul – 21.5 millió dollár

Ebben a versenyben bizony a fiatalabb testvér győzött. Karrierje legjobban jövedelmező évét tudhatja maga mögött. Rap zenéit, videóklipjeit és prank videóit több, mint 3.5 milliárdszor nézték meg. Testvérével együtt, mindketten sokat kereste a rivális Youtuberek ellen rendezett box meccsen is, aminek a stream közvetítését csak pénzért cserébe lehetett megnézni.

1. Ryan ToysReview -22 millió dollár

Ryan, mint minden 7 éves, imád játszani. Legózik, vonatozik és autózik csak éppen őt közben közel 20 millióan nézik. Hihetetlen nézettségi számai mellett rengeteget keresett saját márkás játékaival, melyeket a Walmartban lehet kapni. Olyan elképesztő méretű piac az, aminek tartalmat gyárt, hogy a legnézettebb videóját, már több, mint 1.8 milliárdszor nézték meg.

Ezek az összegek hihetetlennek tűnnek és valóban nagyon meggazdagodtak belőle a vloggerek. Azonban ez az összeg természetesen nem a tiszta nyereségük. Nem szabad elfelejteni, hogy a videók elkészítésénék vannak költségei, amiket általában a YouTuber fedez. A saját márkákat általában külső cégekkel hozzák létre, így nem a teljes bevétel marad náluk. Minden kiadás és az adók levonása után kb. az említett összeg 50%-a marad a tartalomgyártók zsebében.

Borítókép: Jake Paul

 

Légy tagja exkluzív közösségünknek membership

Ajánlott cikkek

Ezért ér ennyit az Apple

Így kezdik a napjukat a milliárdosok

Ezek a legdrágább Whiskey-k

ENNYIBE KERÜL PRIVÁT GÉPPEL UTAZNI