10 dolog, amit nem tudtál a Porscheról
A 911-esnél ikonikusabb autót nehéz találni, de biztosan nincs olyan sportautó imádó, aki a cég modeljei közül ne fogadna el mosolyogva legalább egyet. 2002-ben a cég lépett egy merészet és megjelent a városi terepjárók piacán is. A döntés bejött, a tavalyi évben már összesen 130,598 autót adtak el. Mondunk most 10 dolgot, amit nem tudhattatok a cégről.
1. Ők gyártották a világ első hibrid autóját
Ferdinand Porsche a vállalat alapítója tervezte az első hibrid autót 1899-ben. A Lohner-Porsche Semper Vivus nevű elektromosautó egy belső égésű motort használt generátorként. Szintén ez volt az első autó a világon, aminek mind a 4 kérekén található volt fék.

(thedrive.com)
2. Az első VW Bogár Porsche villájában készült
A legendás autó tervezésében is aktív szerepet játszott az alapító.
3. Ferdinand tervezte a Mercedes – Benz type 80-at is
Az 1939-ben készített autót a világ leggyorsabbjának szánták. El szerették volna vele érni a 756 kilométer/órás sebességet. Az járműnek azonban sosem volt lehetősége letesztelnie magát, mert a II. Világháború félbeszakította a fejlesztést.
4. Az első, közúton is használható autójuk középmotoros volt
A Porsche 356 első prototípusa a 356/1-ban a motor a sofőr mögött és hátsó tengely előtt volt található. Az autó versenyt is nyert Innsbruckban.
5. A holland rendőrség Porsche 356-osokat használt
A cég még a gyártás befejezése után is készített a modellből külön a rendőrség számára.
6. A Peugeot miatt hívják 911-nek
Eredetileg 901-nek szerették volna hívni a Porsche legismertebb autóját, azonban az hasonlított volna a Peugeotnál megszokott számozásra, ezért a francia cég közbeszólt.
7. A Porsche tervezte a világ első fekete kronográf óráját
A karórát 1972-ben mutatták be és a design mellett igyekeztek az viselője számára is minél hasznosabbá tenni.
8. A legsikeresebb versenycsapat
A Porsche versenyautói eddig 24,000 versenyt nyertek a világon. Ezt a rekordot senki se tudta eddig még megdönteni.

(porsche.com)
9. A Porsche nem csak autókat tervezett
Még a Lamborghininél is komolyabb szereplője volt a traktor piacnak. Ők tervezték az Airbus A300 pilótafülkéjét. A cég belekostólt a gasztronómiába is, ugyanis saját grill sütőt terveztek. Sőt az 1980-as években még targonca tervezéssel is foglalkoztak.
10. Egy 1986-os 944-est adtak el először alapból légzsákkal az USA-ban
Korábban a legtöbb gyártónál ez extrának számított és az alapcsomagba nem tartozott bele.
Borítókép: Photo by Campbell Boulanger on Unsplash