ENNYIBE KERÜL PRIVÁT GÉPPEL UTAZNI

Az elmúlt években megfigyelhető volt, hogy egyre olcsóbbá vált repülőgéppel utazni.

A fapados légitársaságoknak köszönhetően, 50 ezer forint alatti áron közel bárhová eljuthatunk Európában, de egy amerikai vagy egy ázsiai úthoz se kell már annyira mélyen a zsebünkbe nyúlnunk, mint korábban.

Viszont az alacsony ár a repülésnél sajnos nagyon gyakran a kényelem elvesztését eredményezi. Biztos sokunk fejében megfordult már, hogy milyen lehet soron kívül bejutni a gépünkre, ahol minden csomagunk tökéletesen elfér és olyan hosszan nyújthatjuk ki a lábunkat, ahogy csak akarjuk. Részletesen kiszámoljuk nektek, hogy kb. mekkora összeget kell fizetnetek ahhoz, hogy élvezhessétek ezt a luxust.

A privát repülőkön történő utazást, sokan a gazdag emberek kiváltságának tartják és ez többnyire igaz is. Ez annak köszönhető, hogy amikor felszállunk: a legénységet, az üzemanyagot, a reptéri illetéket és minden egyéb költséget is nekünk kell fedezni. Éppen ezért a magánrepülők bérleti díja is természetesen jelentősen magasabb mintha jegyet vennénk egy repülőre. Ennek ellenére sokszor sokkal alacsonyabb árakkal találkozhatunk, mint azt elsőre gondolnánk.

Ebben az esetben a magángép konkrét vásárlásával nem foglalkozunk. Ha saját repülőgépet szeretnénk, semmi meglepővel nem találkozunk az árakat illetően. Rengeteg pénzt fizethetünk érte, ami a repülőgép rendszeres bérbeadása mellett is inkább csak a költségek csökkentését, mint a befektetésünk megtérülését eredményezi. Ha nem utazunk hetente, akkor jobb döntés bérelni.

Érdekesség, hogy vannak egészen szélsőséges esetek is. Például, ha egy évben legalább 150 órát repülsz az Egyesült Államokban, sokszor jobban megéri privát gépen utazni, mert a különböző kedvezmények miatt olcsóbban jössz ki, mintha egy légitársaság menetrendszerinti járatán utaznál.

A privátjet bérleti díját meghatározza az út hossza, a repülő nagysága, az utasok száma és a bérbeadó cégnél számunkra elérhető kedvezmények mértéke. Emellett sokat spórolhatunk azzal is, ha egy empty-leg járatot választunk, amik általában olyan, előre meghatározott időpontban közlekedő gépek, amik utasok nélkül térnek éppen vissza a bázis repterükre vagy éppen utasokért tartanak.

Éppen ezeknél a járatoknál tudjuk a legjobban bizonyítani, hogy nem is annyira elérhetetlen a privát utazás, mint gondolnánk. Ha pont találunk egy olyan repülőt, ami a nekünk megfelelő célállomásra tart, egészen emberi áron tudunk utazni.

Felmentünk egy ilyen utakat közvetítő cég weboldalára. Sajnos pont nem találtunk Budapestet érintő járatokat, de hozzánk viszonylag közel eső országokból is a nálunk megszokott árakon tudunk repülni.

Ha például Csehországból szeretnénk eljutni az olasz tengerpartra, ezt megtehetjük Cessna
Citation CJ2 repülőgéppel, amin összesen hatan férünk el. Az út 3570 euróba kerül, ami körülbelül 1 millió 200 ezer forint, igen ez sok pénz, de ne felejtsük el hogy hatan utazunk, így egy főre lebontva akár 200 ezer forintért is kiprobálhatjuk a privát repülés élményét, ami kevesebb mint sok repülőtársaság business osztályú jegye.

Citation CJ2 (bjtonline.com)

De Olaszországból Ibizára is eljuthatunk 250, Londonból spanyolországba 350, Németországból Spanyolországba pedig 400 ezer forintért és igen mind – mind magángépen.

Természetesen mi igyekeztünk mindenben a legjobb eshetőséggel számolni és ez még továbbra is sok pénz, de közel sem annyi, mint amennyinek azt először gondolnánk.

Borítókép: scmp.com

Légy tagja exkluzív közösségünknek membership